ONS Soepje draait weer met hulp van het buurthuis

ONS Soepje is weer terug! De actie die in het vroege voorjaar ontstond om verse soep en maaltijden bij zieken en kwetsbaren te bezorgen, stond heel even stil. De behoefte aan de maaltijden was erg groot, maar het aantal bezorgers liep terug. De organisatie maakte een korte pas op de plaats en dacht achter de schermen bij ONS Soepje na over een andere opzet. Binnen een paar weken was alles al in kannen en kruiken en op 21 oktober vond de herstart plaats.

Om het probleem van de bezorging te ondervangen, wordt nu gewerkt met afhaalpunten. Als je je opgeeft voor de maaltijden, geef je aan waar je de maaltijd wilt ophalen. De openingstijden zijn ruim, dus je kunt zelf bepalen wanneer je op die dag komt. En als je ziek bent is het natuurlijk ook mogelijk iemand anders te sturen. Per maaltijd wordt een vergoeding gevraagd. Omdat de organisatie het belangrijk vindt dat het eten voor iedereen beschikbaar blijft, worden de kosten laag gehouden. Bijkomend voordeel is dat porties nu lekker groot zijn.

Wijkcentrum In De Boomtak heeft ook de deuren voor klanten van ONS Soepje geopend. Sonja Steemans regelt de praktische zaken rondom het aannemen en uitgeven van de maaltijden aan de klanten. Dit is op woensdag en vrijdag. Lukt het je ook even niet om voor jezelf te koken, hoor je bij een risicogroep of kun je om een andere reden een steuntje in de rug gebruiken? Meld je dan ook aan voor de maaltijden via www.onssoepjetilburg.nl.

📷 Sonja Steemans (links) geeft een maaltijd aan Francien Kuijpers (rechts) die zij ophaalt voor een klant. Fotograaf: Joos Audenaerd