Wat is de beste plek voor onze Social Sofa?

‘Wie zijn buren kent, voelt zich veiliger, minder eenzaam en gelukkiger.’ Zo eenvoudig is het volgens Karin Bruers, de bedenker van de Social Sofa. De sofa’s zijn bedoeld om je buren te leren kennen. Voor het nieuwe bènkske van de Noordhoek was de aftrap voor Manon Ausems van Studio Beeldig Mozaïek. Zij gaf de workshop, zodat de vrijwilligers uit de buurt het bankje konden maken. In onze vorige editie hebben we opgetekend hoe gezellig het maken van het bènkske is. De start was geslaagd!

Nu willen we weten wat de beste plek is voor het bankje om sociale contacten op te doen en te onderhouden. Het bepalen van de plaats voor onze Social Sofa is geheel in lijn met hun gedachte, namelijk aan de buurt zelf. Gemeente Tilburg, die het bankje aan onze wijk schenkt, heeft de wijkraad gevraagd een prijsvraag uit te schrijven. Dus de vraag is: Waar o waar moet de Social Sofa staan in de Bomenbuurt?

Hou met je voorstellen rekening met voldoende ruimte voor verkeer en veiligheid en zo min mogelijk overlast. En probeer vooral uit te leggen waarom jouw plekje de meeste sociale contacten voor de buurt oplevert. Het bankje is gedoneerd door de gemeente voor onze inspanning omtrent de Pilot Omgevingsplan Noordhoek, dus Centrum-West valt hierdoor helaas buiten de buurt.

Meedoen is winnen
Je kunt je favoriete plekje tot 1 juli 2022 sturen naar Rien Wouters van Wijkraad De Noordhoek: rien.wouters@home.nl. Een jury zal de
winnaar kiezen. De winnaar krijgt een leuk prijsje en alle inzenders worden uitgenodigd voor de feestelijke plaatsing in juli of augustus. Ook geïnteresseerd in mozaïeken? Kijk eens op www.studiobeeldig.nl.

📸Laurens Elzinga